09/12/2021

IOT Solutions World Congress reuneix els líders en transformació digital de la indústria

IOT Solutions World Congress (IOTSWC), l’esdeveniment líder internacional sobre transformació de la indústria a través de tecnologies disruptives, tornarà al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona del 10 al 12 de maig de 2022. A la sisena edició i sota el lema Game-changing technologies for industry transformation, IOTSWC reunirà els principals proveïdors de solucions industrials i tecnologies de la informació per mostrar les darreres tendències capaces de dotar d’avantatges competitius empreses de diferents sectors i promoure la col·laboració en l’ecosistema de solucions tecnològiques.

Organitzada per Fira de Barcelona en col·laboració amb l’Industry IOT Consortium® (IIC™), l’edició 2022 d’IOTSWC estructurarà el programa de congressos al voltant de cinc eixos: Optimització empresarial, Intel·ligència artificial, Connectivitat, Seguretat i Experiència del client. A més, les conferències i sessions se centraran en casos pràctics que mostren exemples de com les tecnologies disruptives poden canviar els negocis i transformar una indústria. Entre els ponents confirmats hi ha Airbus, Bühler, Dow, Johnson&Johnson, LEGO, Nestlé, PCL Construction i Volkswagen.

A sis mesos de l’esdeveniment, IOTSWC compta amb més de 100 empreses expositores confirmades, entre les quals hi ha ABB, Altair, EMnify, Fiware, Hornet Security, Huawei, Kaspersky, RFPD, Relayr i Siemens. Totes elles mostraran exemples de com l’Internet de les coses, la intel·ligència artificial, els digital twins, el Blockchain i altres tecnologies poden de transformar completament empreses i negocis.

El director d’IOTSWC, Roger Bou, ha assegurat que: “IOTSWC 2022 serà una fita fonamental per a l’ecosistema de tecnologies de transformació empresarial. Després de dos anys separats, empreses, líders empresarials i innovadors es podran reunir de nou. Això donarà un impuls molt necessari per rellançar la col·laboració i les iniciatives conjuntes en un camp on els projectes amb múltiples actors són clau en el desenvolupament de noves solucions capaces d’escalar-se globalment”.

En aquesta línia, el director executiu de la IIC, Dr. Richard Soley, ha emfatitzat l’enfocament pràctic de l’esdeveniment, que mostra no només els darrers avenços en IoT industrial sinó també en el terreny de les tecnologies habilitadores que impulsen la transformació de múltiples sectors industrials: “IOTSWC es dirigeix ​​a empreses que busquen aprofitar les tecnologies emergents. A l’esdeveniment, no només podran aprendre d’altres usuaris a adaptar-ne i implementar-ne, sinó que també podran veure en directe algunes de les proves més innovadores que s’estan duent a terme a tot el món”.

Testbeds
Proporcionar exemples tangibles de combinacions exitoses d’aquestes tecnologies és clau per impulsar la innovació. El 2022, IOTSWC recuperarà l’àrea de Testbeds (bancs de proves) que s’ha convertit en segell propi de l’esdeveniment. El procés de selecció de testbeds estará obert fins al gener i totes les propostes seran revisades per un jurat format per líders de la indústria. L’anunci dels 10 projectes seleccionats per mostrar-se a una ubicació central de l’espai expositiu es farà a principis de febrer. Els testbeds són plataformes d’experimentació provades en un entorn que s’assembla a les condicions del món real i mostra com es poden desenvolupar i implementar serveis nous.

Barcelona Cybersecurity Congress
La ciberseguretat ha esdevingut un element crític del món tecnològic com a capa essencial per a tota solució. Per subratllar aquesta importància, el Barcelona Cybersecurity Congress, un esdeveniment anual coorganitzat amb la Generalitat de Catalunya, se celebrarà a les mateixes dates que l’IOTSWC. El certamen reuneix els principals agents i experts en ciberseguretat i té com a objectiu analitzar els reptes actuals en aquest camp, definint protocols de protecció davant dels ciberatacs a nivell industrial i presentant solucions reals, eines i històries d’èxit per estendre la cultura de la ciberseguretat a tots els sectors.

Pedro Mier

Pedro Mier holds a degree in Telecommunications Engineer ing from the Polytechnic University of Catalonia, MBA from ESADE and PADE from IESE. He is currently President of AMETIC (Association of Electronics, Information Technology and Telecommunications Companies of Spain), Shareholder and Chairman of the Board of Directors of TRYO Aerospace & Electronics, Board Member of the Premo Group and Committee of CTTC. member of Space Angels Network and Member of the Sc ientific Advisory